Motosiklet Güç Yükseltme Ve Modifiye Ekipmanları Nelerdir Ve Nasıl Yapılır.
-
Motosikletinizin performansını arttırabilmeniz için iki yöntem vardır. Birincisi motorun içini açarak silindir,silindir kapağı, Piston eksantrik gibi aksamları değiştirmek ki bu seçenek hem çok pahalı hem de sonuçta istediğiniz değerleri vermeyebilir. İkincisi ise motorunuzun mevcut sisteminidaha iyi benzin ve havaakışını sağlamak performansını arttırmak. Bu ikinci seçim elde ettiğiniz performansve uygun fiyatı bakımında biriciye göre çok daha çekici.Birde görünüm açısından dış modifiye vardır.
Ne yapsam motosikletim daha hızlı gidebilir,viraja daha hızlı ve daha güvenli nasıl girebilirim daha çabuk nasıl durabilirim diyorsanız bu işlemler size göre.Tabi ekleme ve değişiklikler her zaman performansı arttırmıyor.Motosikletinizin performansını arttıracak en doğru ve etkili metodlar şunlardır.
1-Exhausb ve jet kit
2-Big bore kit
3-Eksantrik mili ve üst kapak
4-Lastikler
5-Süspansiyon
6-Turbo, supercharge ve Nitrous Oxide (NOS)
7-Ateşleme
8-Frenler
9-Hava Filtreleri
10-Ön ve Arka dişli değişiklikleri
Asıl önemli olan ise yapacağınız modifikasyon ne olursa olsun en önemli şey, onu bilerek ve diğer parçalara ve sistemlere uyaracak ve zarar vermeyecek şekilde yapmaktır.
Jet nedir:Karbüratörün içinde bulunan iğnelere jet adı veriliyor.
jet kit ise benzin ve hava ayarlarını modifiye eden iğne, vida ve yay setine verilen isim.Modifiye bir Exhaust'un faydalarından ilki fabrikasyon
Exhaustlardan daha hafif olması ve daha gösterişli olmasıdır.Modifiye bir Exhaustan daha fazla performans sağlamak için optimum karbüratör ayarı yapmak şarttır. Bu optimum ayar (hava-benzin karışımı)
içinde kendi motorunuz için dizayn edilmiş bir karbüratör jetkit'i alıp taktırmanız gerekmektedir.
Vance & Hines,Factory ve Dyno jet, jet Kit üreten başlıca şirketler. Jet Kit taktırırken bu işte en tecrübeli ustayı bulmanız lazım . Ayarları çok iyi yapılmış bir Jet Kit fabrikasyondan çok daha verimli ve performanslı olabileceği gibi yanlış ayarlar ise size fabrikasyon motosikletinizi ararttırır.
Eğer performans exhaustunuzda cam elyafı kullanılmışsa (ki çoğu böyle) bu elyafların sık sık değişmesi şarttır. Bir kaç vidayı sökerek yapılan bu operasyon oldukça basittir.
ATEŞLEMELER
1-Hot coil
Fabrikasyondan daha çok voltaj veren bir bobin alıp takmanın hiçbir zararı yoktur. Yani daha büyük voltaj daha büyük bir kıvılcım demektir. Bunun diğer faydası da bujinin aralığını açabilmenize imkan sağlamasıdır.
Böylece kıvılcımın boyuda kıvılcım süresi de uzar.
2-Silicon Lead
İşi biraz daha ciddiye alıp biraz daha para harcamak istiyorsanız coil'den bujiye kadar uzanan yolu yani buji kablolarını değiştirebilirsiniz "Silicon Lead" denen bu kablolar electron akımına hiç bir direnç göstermeyen ,normalinden kalın ve fosforlu renkte olurlar.
3-SplitFire Plug
Piyasada buna "çift tırnaklı buji" derler. Yakış, ekonomi ve emisyonu çok olumlu etkileyen bu bujilerde yukarıda olduğu gibi daha büyük kıvılcım elde etmenizi sağlar.
Big Bore Kit
Beygir artışı sağlayan önemli bir modifikasyondur. Tbi bu işi 4 silindirli motorlara yapmak oldukça zor Big Bore kısaca blog genişletmektir 4 silindirlilerin blogları birbirine yakın olduğu için bu işlem tek ve iki silindirlilerde kolay olur.4 silindirliler içinse hazır bloglar bulunmaktadır.Big Bore kitinizi hazır aldığınızda takarken sekmanların aralığı hafif oval olan pistonun dar kenarlarından birine denk getirilirse hem güç artar hemde ömrü uzar.Aynı boyda yanma odasına daha çok karışım geldiği daha şiddetli bir yanma olduğu için komprasyon artar,yükselen komprasyon ise Bujinin kıvılcımını beklemeden benzinin erken yanmasına sebep olur. Bunu da önlemek için yüksek oktanlı benzin seçmelisiniz.
oktanı yüksek benzin daha çok yanan daha hızlı ***üren benzin değil komprasyonlu makinalarda dayanıklı yani geç yanan benzinlerdir. Büyüyen pistonlar haliyle daha fazla benzin-hava karışımı isteyecektir bunun üstesindense Jet Kitler gelmektedir.Ve bu işlem motorunuza %20 oranında beygir artışı sağlamaktadır.
FRENLER
performans hep gitmek değil birazda durmaktır. Bunun için ilk yapacağınız şey fren hortumlarını değiştirmek.Orjinal hortumun yerine içi teflon dışı paslanmaz çelik ya da kromdan bir örgüyle sarılmış hortumlar şişmeyen bir hortum demektir.
Normal hortumlar frene her basıldığında biraz şişer ve sertleşir bu ise frene uyguladığınız gücün ve vaktin yarısını hortumun esnemesi yoluyla kaybeder.Örgü fren hortumlarında esneme sıfır olduğundan gücün tamamı disklere ulaşır. Merkezleri ise DOT3 ve DOT4 yerine kaynama noktası daha yüksek olan DOT5.1 glcol bazlı hidrolikle doldurabilirsiniz.
Daha iyi durmanın diğer bir yoluda balatalar.Metal bazlı orjinal balatalar yerine organic karışımlı yumuşak balatalar takabilirsiniz.(aşağıda)Tabi yumuşak olduğu için diğerlerine oranla daha tez biter.Diskler içinse seramik disklerin olduğunu biliyorum(aşağıda) fakat bu konuda fazla bir bilgi sahibi değilim.
HAVA FİLTRELERİ
Şu anda dünyada motosiklet ve otomobil piyasasının lideri durumunda olan en iyi hava filtreleri "k&N" dir özel yağı ve spreyiyle kullanıldığında ömür boyu garanti vermektedir.
Bu filtreler motorun en verimli çalışması için gerekli havayı orjinal filtrelere göre çok daha fazla oranla sağlıyor.Bazı uygulamalarda orjinal filtreye göre yaklaşık iki kat daha fazla hava akımı ile silindir içinde daha kuvvetli yanmayla daha fazla güç elde ediliyor.
TERİMLER
BEYGİR:Beygir motorcuları kırmızı ışığın yeşile dönüştüğü anda, otomobil denen dört tekerlekli vasıtadan farklı kılan şeydir. Firmalar beygir ölçümlerini krank milinden yaparlar oysa beygir DYNOMOMETRE denen aygıtla ölçülür ve ölçüm arka tekerlekten yapılır.Krank şaftından lastiğin yere deydiği noktaya kadar (vites kutusu,debriyaj,zincir,şaft,arka tekerleğin ağırlığı)Meydana gelen kayıpların toplamı 20 beygire kadar ulaşıyor.
STROKEistonun silindir içinde yaptığı aşağı yukarı hareketin ölçümüdür.Birbirleriyle çarpıldığında(matematiksel olarak)silindirin hacmi ortaya çıkar.
CAMSHAFT:Eksantrik mili.Direkt olarak ya da itici miller vasıtasıyla valve(sübapları)açıp kapar camshasft'ı krank miline,zincir ya da dişli ile bağlı olarak motorun yarı süratinde döner.Üstten tek eksantrik (SOHC)sisteminde tek şaft,hem yakıt giriş hem de exhaust çıkış valflerini kontrol eder.Üstten çift eksantrik(DOHC) sisteminde yakıt giriş ve exhaust çıkış valflerini ayrı ayrı iki mil kontrol eder.
EXHAUST:4zamanlı motosikletlerde manifoltların uzunluklarını çok dikkatle ayarlanmış olması ve susturucu tüplerle olabildiğince az sıkıştırılması gerekiyor. 2 zamanlılarda ise yanmayı,dolayısıyla çekişi etkilediğinden exhaustun şekli ve hacmi çok önemlidir.
EXUP(Exhaust Ultimate Power Power VALVE):İlk defa yamaha tarafından 1987'de FZR 400 R modelinde kullanıldı.Sistemi bir microchip yönetir,exhaust borusundaki valvenin açıklığının değişmesi ile orta devirlerdeki verim artar.
FUEL
INJECTION:Karbüratörden daha küçük ve daha ucuz bir yakıt sistemi.Fabrikasyon olarak ilk defa bir motosiklete (GPZ 1100) 1981 yılında Kawasaki uygulamıştır.
Reklam
Anasayfa» cg» cup» Dereçeli Eksantirik» Honda» Modifiye» Motor Hız Artımında yapılabilir» Motosiklet Modifiye Nasıl Yapılır» Motosikletin BEYGİR Nasıl Yükseltilir» scooter» Stroke» Yamaha» Motosiklet Güç Yükseltme Ve Modifiye Ekipmanları
Motosiklet Güç Yükseltme Ve Modifiye Ekipmanları
Abone Ol Yayınları Kaçırma!
0 yorum:
Yorum Gönder