Reklam

Yamaha MT 125 Teknik Özellikler Ve Resimler

Yamaha MT 125 Teknik Özellikler Ve Resimler


Yamaha MT-125: Bu ufaklık pek de “ufak” değil! Japon motosiklet devi Yamaha MT serisi ile muazzam bir başarı yakaladı. An itibariyle Mt-07 ve MT-09 modelleri tüm dünyada yok satıyor. Yamaha kuşkusuz MT serisinin bu başarısını motosiklete başlangıç seviyesindeki modellerle de yakalayarak yeni müşteriler edinmek hedefinde. Bu hedef doğrultusunda ortaya çıkan ilk model 125 cc kategorisinin en yeni üyesi Yamaha MT-125 oldu. MotoEtkinlik.com olarak İspanya’nın Barcelona şehrinde gerçekleştirilen Yamaha MT-125 dünya lansmanına katıldık. Prezantasyonda Mt-125’in üzerindeki örtü kaldırıldığında edindiğimiz ilk izlenim şu oldu: bu ufaklık pek de ufak değil!

Karanlık Tarafa İlk Adım Yamaha, Karanlık Taraf (Dark Side) olarak tanıttığı MT serisinin en küçük üyesi olan MT-125 modelini serinin abileri MT-07 ve MT-09 ebatlarında tasarlamış. Fakat bahsettiğim şey şişirilmiş balon bir tasarım değil. Tam tersine MT-125 büyük motosiklet özelliklerinde 125 cc motorlu bir model olmuş. Üstelik sadece 138 kg ıslak ağırlığı sayesinde motosikletin performansı da beklenenin üzerinde. Yamaha_MT_125_test Karanlık Tarafa İlk Adım MT-125’in görünümünde en dikkat çekici özellikleri Street fighter çizgilerindeki naked tasarımın Yamaha patentli deltabox şasiye, arkaya doğru uzanan iki demir çubuk yerine kafa patlatılmış ve Yamaha’nın GP motosikleti YZF-M1’inkine benzer arka maşa tasarımına ve 41 mm çapındaki Upside-down (USD) ters çatallara sahip olması. Kaslı deposu ve alt taraftaki motor kapaklarının yanı sıra Y şekilli 6 kollu alaşım jantlarla MT-125 oldukça şık bir görünüme sahip. Ön lastik 100/80‐17 arka lastik ise 130/70‐17 ebatlarında. Önde 292 mm’lik tek disk, arkada ise 230 mm’lik tek disk fren uygun görülmüş. Stop farı LED ışıklandırmalı ve ön far çerçevesinde de yine LED gündüz ışıklandırmaları mevcut. MT-125’in birçok büyük abisine kök söktürecek LCD göstergesinde vites atma zamanını işaret eden ışıklı devir göstergesinin yanı sıra saat, motor sıcaklığı, hız, ortalama hız, yakıt durumu, anlık yakıt sarfiyatı, ortalama yakıt sarfiyatı gibi birçok bilgiye erişebiliyorsunuz. Yamaha_MT_125_test 100 km’de sadece 2.2 litre benzin harcayan 15 bg gücünde yeni motor. Yeni Daha Güçlü Daha Ekonomik Motor! 810 mm’lik sele yüksekliği ve daha dik oturuş pozisyonu haricinde MT-125, Yamaha YZF-R125 ile aynı teknik özellikleri paylaşıyor. 124.7 cc hacmindeki tek silindirli sıvı soğutmalı 4-zamanlı SOHC (Single overhead camshaft – Üstten tek eksantrikli) 4-valf motor 15 bg gücünde. Yamaha’nın bir önceki 125 cc motorundan 70 farklı parçayla ayrılan yeni motorun alt ve orta devirleri selefine nazaran daha torklu. Motorun maksimum tork değeri ise 12.4 Nm. Tamamen yenilenen parçaların arasında olan yeni enjeksiyon sistemi sayesinde Yamaha MT-125 100 km’de sadece 2.2 litre benzin harcıyor. Bu 11.5 litrelik depoyla 500 km civarı bir menzil anlamına geliyor. Performansıyla karşılaştırıldığında şaka gibi bu hesap bile aslında MT-125 sahibi olmak için yeterli bir neden. Hazır Performans demişken şu Barcelona testine geçelim… Yamaha_MT_125_testİspanyol Asfaltı Ve Yamaha-MT125 MT-125’in selesine oturunca 500-600 cc’lik bir motosikletin üzerindeymiş gibi hissediyorsunuz. Motor göz doldururken tüm yükünüzü seleye verdiğinizde amortisörler yığılıp çökmüyor. Dar alan manevralarında hafif oluşu sayesinde benzer boyutlardaki ağır emsallerinden çok daha kolay manevra yapabiliyor motosikleti istediğiniz gibi yönlendirebiliyorsunuz. MT-125’te benim en çok hoşuma giden özelliklerden biri bu oldu. Şehir içi sürüşlerde 25 derecelik kaster açısı sayesinde araçların arasından rahatça manevra yaparak en önlere sıyrıldık. Dik oturuşu ve geniş gidonu ile şehir içinde MT-125’i kullanmak çok kolay. Biraz da alıştıktan sonra bu rahat ve keyifli sürüş oyun oynama haline dönüştü. Rodaj mı; Gazla Gitsin! Barselona şehir merkezinde bol keseden serpilmiş trafik ışıkları nedeniyle fazlaca dur-kalk sonrasında çevre yolu bağlantılarındaki tepelerde değişken dereceli hızlı ve keskin virajlarda MT-125’in kabiliyetlerini test etme imkânımız oldu. Çevre yoluna çıkınca İtalyan meslektaşlarımla yarışırcasına MT-125’in gaz kolunu sonuna kadar çevirip vitesleri birer birer yükselttik (bunu bir ara detaylıca paylaşabilirim :)). O km olarak çalıştırdığım ve henüz rodajı yeni başlayan MT-125’in km göstergesi henüz çift haneli rakamlara gelmişti ki 12.4 Nm tork ve 15 bg gücündeki motor çevre yolunda hız sınırlarının üzerine rahatça çıkarak 6. viteste saatte 132 km hıza kadar ulaşmamızı sağladı. Yamaha_MT_125_test Sizce fotoğraftaki motosiklet 125′lik mi? Peş peşe virajlar nedeniyle sonuna dek zorlamak mümkün olmadı ancak iyi bir rodaj sonrasında biraz daha üst hızların görülmesi mümkün olabilir. Virajlarda 1-2 vites aşağı düşürüp debriyajı hızlıca bırakarak defalarca redline ışıklarının yanmasına sebep oldum. Evet, rodajdaki motorun canını almaya çalışmış gibi oldum ama ucuz emsallerinde motor kapaklarını fırlatan bu durumun (tecrübeyle sabit) Japon motosikletlerinde problem yaratmadığını biliyorum. Nitekim arka lastikteki küçük kitlenmeler haricinde bir sıkıntı olmadı. MT-125’in deltabox şasisi ve güçlü amortisörleri viraj girişlerindeki bu gerilimle rahatça başa çıktı. Amortisörler hızlı virajlarda gayet iyi çalışıyor, motosikletin çizgisini istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz. Dik ve öne yakın oturuş pozisyonu ön lastiğe daha fazla yük bindirerek sportif sürüşü kolaylaştırıyor. Bu arada 125 cc’llik bir motosikletten bahsettiğimizi unutmayalım. Birçok kullanıcı yalpalamadan 110 km/s hızı görebilen bir başlangıç motoruna razı. MT-125 ise bu kategoride mücadeleyi kesinlikle bir üst basamağa taşıyor. MT-125’in vites kutusu pürüzsüz ve bir o kadar yumuşak; hani vitesler şıkır şıkır geçiyor denir ya hah işte ta kendisi. Şehir içinde onca dur kalka rağmen boş ışığı bu kategorideki diğer modellerde olduğu gibi bir kez bile yanlış yanmadı. MT-125’te çok beğendiğim şeylerden biri de frenleri. Benim şimdiye dek bir 125 cc’de test ettiğim en iyi frenler MT-125 in 4 piston kaliperli 292 mm’lik frenleri oldu. Bu kadar iyi çalışan tek disk fren gerçekten çok iyi bir özellik. Belki ilerleyen yıllarda ABS fren sistemi de MT-125’e dahil olabilir ancak bu haliyle MT-125 ile stopi yapmak o kadar kolay ki! Tek teker için ise 1. viteste debriyajı hafifçe tokatlamak gerekiyor Yamaha_MT_125_testÖzetle Yamaha MT-125 tarzı, büyük görünümü ve en önemlisi kullanım kolaylığı ile vitesli motosiklete başlamak için doğru bir model. Ben gerçekten çok beğendim. Üstün teknik özellikleri ve kalitesi sayesinde başlangıç motosikleti olmanın dışında ekonomik ulaşım aracı olarak da rahatlıkla kullanılabilir. “125 cc alma nasıl olsa bir sene sonra büyüteceksin” anlayışını da değiştirecek karakterde bir tasarım. 10.100 TL civarında beklenen fiyat etiketi daha ucuz muadillerine nazaran biraz pahalıca gibi görünse de teknik özelliklerini, Yamaha’nın ikinci elde değerinin güçlü olduğunu ve satarken fiyatının rakiplerindeki gibi düşmeyip zarar ettirmeyeceğini hesaba katınca mantıklı bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Unutmadan,
üstelik bu hınzır 5 lirayla tam 42 km yol gidiyor
 

Paylas:

Abone Ol Yayınları Kaçırma!


0 yorum:

Yorum Gönder