Reklam

Motosiklet kullanırken nelere dikkat etmeli Cevapı Burda

Motosiklet kullanırken nelere dikkat etmeli Cevapı Burda

İster hobi amaçlı, ister ticari amaçla olsun, motosiklet kullanırken olmazsa olmaz kuralların bulunduğunu biliyor muydunuz? Motorsiklet tutkunları bu aracı kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

İster hobi amaçlı, ister ticari amaçla olsun, motosiklet kullanırken olmazsa olmaz kuralların bulunduğu, bunların başında da kask, dizlik, kask, mont, pantolon, dirseklikler, eldivenlerden oluşan tam teşekküllü giyinilmesi, ehliyetle yetinilmeyip ileri sürücülük eğitimi alınması ve otomobil sürücülerinin motosikleti de araç popülasyonu içinde görüp, ”saygı” göstermesinin geldiği bildirildi.

Konuya ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Suzuki İzmir yetkili satıcısı Işık Group Yönetim Kurulu Başkan Vekili Işık Ülkü, motosiklet satın alırken de dikkat edilmesi gereken noktaların bulunduğunu söyledi.

Öncelikle amaçlara uygun bir motosikletin seçilmesi gerektiğine işaret eden Ülkü, ”Eğer ticari anlamda bir motosiklet almayı düşünüyorsak, ekonomikliği, küçüklüğü, yedek parça bolluğu ön planda tutulmalı. Hobi amaçlı aldığımızda, tamamen zevkimize uygun, ihtiyaçlarımızı giderecek motorlar olmalı” dedi.

Ülkü, model ve markaya karar vermenin de önemli olduğunu ifade ederek, fiyatların model ve markaya bağlı olarak 2 bin 500 lira ile 40 bin lira arasında değiştiğini dile getirdi.

GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN

Motosiklet alıcılarına ilk olarak güvenlik konusunda uyarılarda bulunduklarını anlatan Ülkü, şu bilgileri verdi:

”Bunun başında kıyafet geliyor. Özel dizlik, kask, mont, pantolon, dirseklikler, eldivenlerden oluşan tam teşekküllü giyinmek çok önemli. Kasksız asla yola çıkılmamalı. İkinci olarak eğitimi önemsememiz gerekiyor. Babadan gördüğümüz gibi kullanmak yerine eğitimini alarak motosiklet kullanılmalı. Ehliyetle yetinmeyip ileri sürücülük eğitimi alınmalı. Büyük hobi grubu ya da küçük scooter kullanmak fark etmiyor, tüm sürücülerin bu eğitimlere katılması gerekiyor.

Üçüncüsü sağduyu diyebiliriz. Özellikle otomobil kullanıcıları motosikleti araç popülasyonu içine dahil edip, onlara saygı duymalı, geçiş üstünlüğü sağlamalı. Bu önemli bir güvenlik unsuru bizler için. Çünkü istatistiklere göre motosiklet kazalarının yüzde 32′si otomobille motosikletin çarpışması sonucu ve kusurların tamamen otomobile ait olduğu kazalar. Yüzde 18i motosikletlerin aşırı hızından, yüzde 8′i ise alkollü motora binmekten kaynaklanmaktadır.”

Işık Ülkü, hız sınırlanmalarına otomobiller gibi motosikletlerin de uymasının şart olduğunu, gezi motorlarında hız yapılmasa da racing adı verilen grupta hıza çok dikkat edilmediğini ve üzücü sonuçlarla karşılaşıldığını dile getirdi.

”TIPKI OTOMOBİL GİBİ BAKIM ÖNEMLİ”

Tıpkı otomobilde olduğu gibi motosiklette de bakımların güvenlik için çok önemli olduğunu vurgulayan Ülkü, ilk 2 yıl garanti kapsamında servis hizmeti verildiğini söyledi.

Ülkü, motosiklete otomobilden daha fazla dikkat ve özen gösterilmesinin önemine işaret ederek, şu uyarılarda bulundu:

”Her 5 bin kilometrede bir servise gelerek yağ ve yağ filtresinin değiştirilmesi gerekiyor, araç genel kontrol aksamı dediğimiz beyne giden bir soketle genel check-up’a sokuluyor. Müşteri bazen oradaki arızanın farkında olmayabiliyor. Bu işlem önemli, çünkü motosiklet, otomobil gibi değil. Otomobilde sürücüler bazen, en çok da lastik için ‘şimdi gideyim, sonra baktırırım’ diyebiliyorlar. Ama motorda kesinlikle bu söz konusu değildir. Ben ağırlığımı kullanarak kesinlikle servisten böyle motor çıkarmamaya gayret ediyorum. Bu noktada merdiven altı tamircilere dikkat edilmeli, ama artık kullanıcılar da bu konuda daha bilinçli hareket ediyor.”

”KRİZ HOBİLERİ ERTELETTİ”

Avrupa ülkelerinde motosiklet kullanımının son yıllarda hızla arttığını, Türkiye’de ise 2000 yılından bu yana motosiklet pazarında ciddi yükseliş yaşandığını belirten Ülkü, ”2002-2005 arasında Çin furyası dediğimiz scooter grubunun Türkiye’ye girmesiyle hiç akıllarında böyle bir düşüncesi olmayan ailelerin kapısında motosiklet görmeye başladık. Bunun ilk nedeni motosiklet alabilmek daha ekonomik hale geldi, ikincisi de benzinden yapılan tasarruf” dedi.

Ülkü, trafik sıkışıklığında sağladığı rahatlık, park etme avantajları, gideceği yerin kapısının önüne kadar gidebilme konforu gibi etmenlerin de bu araca olan ilgiyi artırdığına dikkati çekti.

2009′daki kriz her sektör gibi motosiklet sektörünü de olumsuz etkilediğini kaydeden Ülkü, ”Çünkü motosiklet, özellikle de büyük grup hobi amaçlı ve insanlar kriz nedeniyle hobilerini erteledi. İnşallah 2010 çok daha fazla motorun satılacağı bir yol olacak” diye konuştu.

Ülkü, krizden önceki dönemde Suzuki’nin hobi motosikletlerinin pazar payının yıllık yüzde 7-8 oranında artış kaydettiğini belirterek, ”Ancak tabii krizden etkilendik” dedi.

İzmir’in hava koşulları bakımından motosiklet kullanımına çok müsait bir kent olduğunu dile getiren Ülkü, ”Yaptığımız araştırmalara göre, İzmir’de özellikle doktorlar arasında motosiklet kullanılırlığı çok yüksek. Foça, Çeşme, Kuşadası gibi tatil beldelerinin yakınlığı da motosiklet kullanımının çok yüksek olduğu bir şehir, ama daha da iyi olabilir” şeklinde konuştu.

Paylas:

Abone Ol Yayınları Kaçırma!


0 yorum:

Yorum Gönder