Reklam

Motosiklet 'de Hangi Marka Yağ Kullanılmalıdır.

Öncelikle, yüksek devirli motorlara sahip olan sürücüler için yağ inanılmaz önemli bir maddedir. Yağlamanın önemini ve kısa bilgileri aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Tüm motosiklet ve araç sahiplerinin okuması gereken bir yazı olduğunu düşünüyorum.

Motosiklet yag degisimi
Öncelikle YAĞ Nedir ve Görevi Nedir ile başlayalım ;
YAĞ motor bloğunuzun içinde bulunan ve aktarma organlarını meydana getiren metal parçalarının sürtünmeden dolayı aşınmasını önleyici kimhyasal bir maddedir.


Motor yagi, motorun tüm hareketli aksami üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayi azaltir. Bu da tekerleklere daha fazla güç aktarildigi anlamina da gelir. Motor yagi içerdigi deterjan mineralleri sayesinde motoru temizlemeye de yardimci olur. Pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağin bir bölümünü kartere indirmeye yardimci olur.

Motorlarııza uygun Yağ seçenekleri ve hangisini seçmeliyiz konusuna gelince ;
Yağ çeşitleri olarak 2 kategoriyi ele alabiliriz; Sentetik Yağlar ve Mineral Yağlar.

Sentetik yag ile mineral yag arasinda ne fark vardir? Hangisini kullanmamız gerekir karar verelim ?

Mineral yaglar, petrolün islenmesiyle elde edilen baz yaga gerekli katiklarin eklenmesiyle üretilir. Sentetik yaglar ise, baz yagin çesitli kimyasal islemlerden geçmesinden sonra laboratuar kosullarinda insan eliyle üretilir. Laboratuar ortaminda farkli bir teknoloji ile üretilen sentetik yaglar, mineral yaglara oranla daha yüksek ve daha düsük sicakliklar ile yüksek basinca karsi daha dayaniklidir.

Sentetik yaglar mineral yaglara göre neden daha pahalidir?
Sentetik yaglarin hammaddesi olan sentetik baz yag, ileri teknoloji ile yogun islemlerden geçerek üretildigi için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatini etkileyen nedendir.

Bizim motorlarımız için TAM SENTETİK yada YARI SENTETİK yağları kullanmamız gerekir. Kullanım alışkanlıklarınıza göre bunun seçimini yapabilirsiniz. TAM SENTETİK yağ daha ince oplup yüksek devirlerde daha iyi performans vermekte ve daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.

Sentetik yaglari mineral yaglar ile karistirip kullanabilir miyiz?
Sentetik yaglar ile mineral yaglarin karistirilmamasi daha dogru olur. Bu yaglar karistirildigi takdirde mineral yag sentetik yagin üstün vasiflarini azaltir.

Ince yag motora zarar verir mi?
Burada dikkat edilmesi gereken nokta, amotorunuza uygun ve üreticisi tarafindan tavsiye edilen yagin kullanilmasidir. Kullanilan ince yag sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yaglar ince olmasina ragmen mineral yaglara göre çok daha dayaniklidir ve performansi yüksektir.

Motor yagina ek olarak baska yag katki maddesi kullanmak yararli midir?
Hayir, yararli degildir. Çünkü motorun ihtiyaci olan tüm katiklar kaliteli bir motor yaginda zaten vardir. Yapisan ve viskozite artiran olmak üzere iki gruba ayrilan katiklar, motor yaginin katik dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri disaridan katik kullanilmasini tavsiye etmezler. Motor yagi katigi kullanmanin sakincalari sunlardir:
Yaga sonradan ilave edilen katiklar, motor yaginin mevcut katiklariyla reaksiyona girip yapisini bozabilir. Bu durumda genelde yagda katilasma sikayetleri olusmaktadir
Yine bu katiklar, silindir duvarlarinda daha iyi yaglama için açilan honlama çizgilerini tikar. Bu da yagin silindir duvarlarina tutunmasini zorlastirarak yag filminin olusmasini engeller ve motor asinmasini artirir

Viskozite Derecesini Seçmek
En bilinen viskozite siniflandirmalari sunlardir:SAE (Society of Automotive Engineers) siniflandirmasiSAE siniflandirmasi digerlerinden farkli olarak yagi düsük ve yüksek isilardaki viskozitesine göre siniflandirir, dolayisiyla bir miktar daha ayrintili oldugu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanilani olmasi sebebi ile, ilk sirada

SAE siniflandirmasini inceleyelim;
SAE siniflandirmasinda derece “W” harfi ile ayrilan iki rakamdan olusur. W, winter yani kis anlamindadir ve yagin düsük sicakliktaki viskozitesini gösterir. Örnegin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu, ayni zamanda yagin baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asil viskozitesi. Bu rakam ne kadar düsük olursa yag o kadar ince olacagindan, bu bize ayni zamanda yagin düsük isilarda ne kadar akici olacagini ve motorun ne kadar kolaylikla çalisacagini da gösterir.Ikinci rakam yagin yüksek isi viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yag sicakken o kadar viskoziteli, yani kalin demektir.

Ayni viskozite derecesindeki yaglar arasinda neden fiyat farki olur?
Yagin içerisindeki baz yagin kalitesi, katik paketinin cinsi, API veya ACEA performans sinifi farkliliklari nedeniyle fiyatlar degisiklik gösterebilir.

Motorlar neden Yağ Eksiltir?
Yag eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans saglamak amaciyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakin tasarlanmistir. Motorlarda ki bu özellik yagin yipranmasina, dolayisiyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçlarin belirli km. araliklari için yag eksiltme paylarini araç kitapçiklarinda belirtmislerdir. Sentetik yaglar mineral yaglara oranla daha az eksiltme yapmaktadirlar.

Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
Motor yaginin görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yagi, içeriginde ki dagitici ve deterjan katiklari sayesinde motorda olusan kurum parçalarini dagitarak bünyesine alir, metal yüzeylere yapismasini engeller. Metal yüzeylere yapisanlari da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yagi kirlenir. Dolayisiyla kirli görünen motor yagi, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
Motor yaginin bozuldugunu anlayabilmek için elle veya gözle yapilan incelemeler yaniltici olabilir. Kesin sonuç için, yagin laboratuar kosullarinda, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.

Sabahlari bazen motorun zor çalışması motor yağı ile ilgili bir sorun mudur?
Araçlar soguk havalarda bazen zor çalışabilirler. Çok soguk havada kalinlasan yag, ilk çalisma aninda motorun içinde rahat dolasamaz ve bu nedenle ilk çalisma aninda sorun yasanir. Özellikle soguk hava kosullarinda düsük viskoziteli (yani ince), kismi sentetik ya da tam sentetik yaglar kullanilmalidir.
Burada ÇOK DİKKAT etmeniz bir diğer konu ise ; motorunuz tam anlamı ile ısınmadan (Fazer da devir göstergesindeki ilk baklanın yanıp sonmesi daha motorun tam anlamı ile ısınmadığı anlamına gelir, sürekli yanmaya başladığında motor yeterli sıcaklığa ulaşmış ve tam yağlama yapıyor demektir.) kesinlikle yüksek devirlerde motorunuzu KULLANMAYINIZ ! En fazla hasarı ilk çalıştırmada ve ısınmadan yüksek devir çevirerek motorunuza vereceğinizi UNUTMAYIN !

Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasinda bağlantı var mıdır?
Araçlarin yag degisim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanim süresi araç üreticisinin tavsiyesi dogrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yaglarin mineral yaglara oranla çok daha dayanikli oldugu söylenebilir. Dolayisiyla kullanilan yagin sentetik veya mineral olmasi motor performansini ve korumasini dogrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yag degisim km.si araç üreticilerinin onayi olmadan uzatildigi takdirde, beklenen performans ve koruma saglanamayabilir hatta aracınıza zarar verebilirsiniz.

Yag eksilmesi durumunda degisik marka yag eklenmesi motora zarar verir mi?
Eklenen yagin ayni viskozite derecesinde, ayni API sinifinda olduguna dikkat edilmeli ve mineral yag ile sentetik yag birbirine karistirilmamalidir. Bu durumda motorda ani ya da dogrudan bir zarar olusmasa bile yagin kimyasal yapisi bozulabilir, motor korumasi azalir.

Sonuç :
Her yag, mümkün olan en yüksek performansi vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yaginiz zaten kaliteli ise hiç katki eklememek, yok kaliteli degil ise de katkiya para vermek yerine yagi daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip motorunuza göre raftaki en kaliteli yagi alin, ve mümkün oldugunca markadan markaya, mineralden sentetige, degisik viskozitelere geçmeyin. Performans ihtiyaciniz ne ise, ona uygun bir yag seçin. Evet, sentik yaglar mineral yaglara oranla hatiri sayilir derecede pahalidirlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sagladiklari koruma da mineral yaglara oranla çok daha fazladir.

Şimdi de Fazer larımızda (04-05-06-Model) yağ değişimi nasıl oluyor ?

Bu işlemleri yapmadan önce motorun soğuk olmasına özen gösterin. Yoldan gelip hemen yağ değişim işlemine kalkışmayın.

Gerekli Malzemeler :
Uygun Anahtar takımı, 3 Lt. Tam Sentetik yada Yari Sentetik Motor Yağı, yağı boşaltacak bir kap, temiz bir huni (huni yoksa gazete kağıdı (şaka yapmiyorum Laughing )
(Ben ilk kez Castrol yeni cıkardığı bir ürünü deneme amaçlı olarak kullanacağımdan onu seçtim.)

Öncelikle motorumuzun SOL tarafına geçiyoruz ve Orta Sehpasının bağlantısına yakın olan yerdeki YAĞ TIPASINI sökmekle işe koyuluyoruz.


Yağın tamamen kaba boşalmasını bekliyoruz.



yağın boşaldığına emin olduktan sonra sıra yağ filtresini boşaltamaya geliyor. Filtre sökücü aletimiz ile filtreyi kavrayıp dikkatlice söküyoruz.



yeni filtremizi söktüğümüz yere dikkatlice takıyoruz.


Filtremizi taktıkan sonra motorumuzun sağına geçip yağ tıpasını açıyoruz.


Eveet işimiz bitti şimdi tekrar YAĞ KAPAĞINI kapatiyoruz.


http://bizimmotor.com/yag-bakim-urunleri-spreyler-23

Paylas:

Abone Ol Yayınları Kaçırma!


1 yorum:

  1. Başımdan geçen olaydır TVS Apache Motorumu aldım ilk 500km rodaj dedi zorlama servisi (Bayiden aldım ama Son kontrolleri servis yaptığı için Servisten teslim edildi motor yani ) 300-400 gittim Dedim kaç yapıyor acaba hafif yokuş aşağı eyimde 125 leri gördüm Dedim harika Gaz versem daha yerdi (İnternet Videolar 140 yapıyor) Şu rodaj dolsunda Kirli Yağı değişip Son gaz basıyım
    524km de Yağ değişti Castrol koydular ama Hiç üstünü okumadım Tam sentetikmi yar ımı 10-40 mı 20-50 mi Hiç bakmadım Kendi servisi Sonuçta

    Motoru aldım Rüzgarlı bi r gündü Motor 110 u görmedi Dedim heralde Rüzgar etkisi Daha uygun bir vakitte 135-140 ne yapıyor bakarım

    SOnra 700km lere falan ulaştı Gitmiyor motor 120 nin Üstüne çıkmıyor HIZ TUTTKUNU DEĞİLİİM HER ZAMAN MOTORUN SON HIZINI ÖLÜÇMÜYORUM SONUÇTA 80-90 gündekil Kullanıyorum HAftada bir falan aklıma düşerse Bir Hız dniyim diyorum Yok yok yok 110-115 ten yukarı çıkmıyor
    2000km değişimi geldi Yine Castrol koydular Dedim ben memnun değilim bundan 120 yi görmüyor İnternette 140 basıyorlar Servisin bana cevabı "150 lik motorun 140 bastığına inanıyormusun sen Modifiye onlar İnanma " SOnra aynı motora sahip bir Arkadaşla karşılaştık Dedim senniki kaç basıyor TopSpeed e baktım 143 basmış adam Dedim nasıl Modifiyemi bu Yok orjinal dedi (Kısa bir şaşkınlıkla benim motora bindi bende onunkine Motor uçuyor Benimki ölmüş eşek 130 yaptım onun motoruyla)
    Sonra Arkadaş dedi Motorun sağır İphone marka Tam sentetik 10-40 yağ koy Sonra Yokuş aşağı falan Bayaa dip gaz ver Acıma sakın Köküne kadar bas motorun Açılsın

    Dediğini yaptım 110 u 120 yi zor gören motorum 200-300km Uzun yolda Bayaa basa basa 137leri görmeye başladı

    CASTROL den uzak durun Ozaman kastrol 21tl idi İphone yağ a 75tl para verdim ben ama KArşılığı gerçekten Aldım

    Ucuz yağların üstünde yazan Kalınlık ve Dayanıklılığa inanmayın Standart değil onlar

    Her 2 yağda Tam sentetik 10-40 ama Castrol Motoru Ölmüş eşek Yapıyor İphone Costuruyor

    YanıtlaSil