Reklam

Motosikletin Tarihçesi Açıklama

Motosikletin Tarihçesi Açıklama Motosikletin tarihçesi : Motosiklet, motorlu arabadan daha önce bulunmuştur. Pierre ve Ernest Michaux adındaki iki Fransız, ilk motosikleti (buharla işleyen bir araç). Karl Benz (1844 – 1929) ve Gottlieb Daimler’in (1834 – 1900), yaptığı ilk arabadan 16 yıl önce, 1869’da Paris’de gerçekleştirdiler. Ancak, çok geçmeden, Daimle’in benzinli motorunun üstün niteliklerinden motosiklet tasarımcıları da yararlanma başladılar.

ilk Gelişmeler : Öteki teknik yeniliklerle bu ilk araçlar kısa zamanda geliştirildi. 1888’de J.B. Dunlop’un (1840 – 1921) bulduğu şişirme lastikler, yolun neden olduğu sarsıntının bir kısmını ortadan kaldırdı. Transmisyon genellikle, yağmurlu havalarda kopan ya da kayan kayışla sağlanırdı. Motora ilk hareket, ya pedal çevrilerek ya da sürücünün aracı koşarak ittiği ve çalışmaya başladığında üstüne atladığı yöntemle veriliyordu.1893’te Wilhelm Maybach (1847–1929)tarafından geliştirilip, yenilene 1889 butler püskürtmeli karbüratörü, bugün hala kullanılmakta olanlara öncülük etmiştir.Üç tekerlikli motosikletlerin de ilk yapım tarihi 1880’i bulur. Bu motosikletlerin bazıları, tekerlikli sandalyelere benzerdi.1898 modeli De Dion Bouton’da arkadan takma bir motor ve bir diferansiyel vardı. Bu motosiklet o zamanlar şaşırtıcı sayılan bir hıza (saatte 40 km) ulaşabilmekteydi.İngiltere’de 1861 ve 1865yıllarında çıkarılan trafik kuralları, tüm motorlu araçların önünden kırmızı bayrak taşıyan bir adamın gitmesini şart koşuyordu. 1896’da bu yasaların kaldırılması, İngiliz plancılarını uzun zamandır rahatsız eden kısıtlamaların da kaldırılması demek oldu. Aynı yıl albay Capel Holden, dört karşılıklı silindirli motoru olan bir motosiklet yaptı. Bunu, modern arabalarda olduğu gibi bobin akümülatör tarafında çalıştırılan mutatör tipi distribütörü vardı. Dıştan birleştirme çubukları, üstten asılı dirsekler yoluyla arka tekerliği doğrudan harekete geçiriyordu

Paylas:

Abone Ol Yayınları Kaçırma!


0 yorum:

Yorum Gönder